Sleep Tape 5M

250.00 DKK

God søvn er afgørende for godt helbred, høj energi og generelt velvære. Det er yderst vigtigt, hvordan vi trækker vejret, når vi sover, fordi vores krop derefter heler, reparerer og kommer sig. At sove med åben mund skaber en ubalance mellem ilt og kuldioxid og forårsager hyperventilation, hvilket fører til mangel på ilt og rastløs søvn.

Da det ikke er let at holde styr på din vejrtrækning, mens du sover, sikrer brugen af ​​Sleep Tape ™, at din mund forbliver lukket om natten, så vejrtrækningen kun finder sted ind og ud gennem næsen.

96 på lager

Varenummer (SKU): 00003 Kategori: Tags: , , , , ,

Beskrivelse

God søvn er afgørende for godt helbred, høj energi og generelt velvære. Det er yderst vigtigt, hvordan vi trækker vejret, når vi sover, fordi vores krop derefter heler, reparerer og kommer sig. At sove med åben mund skaber en ubalance mellem ilt og kuldioxid og forårsager hyperventilation, hvilket fører til mangel på ilt og rastløs søvn.

Da det ikke er let at holde styr på din vejrtrækning, mens du sover, sikrer brugen af ​​Sleep Tape ™, at din mund forbliver lukket om natten, så vejrtrækningen kun finder sted ind og ud gennem næsen.

 

Fordele ved at bruge Sleep Tape

At tape din mund om natten er et ekstremt simpelt, men alligevel meget kraftfuldt værktøj. Almindelige kommentarer er, at du vågner mere opmærksom, sover mere fredeligt, ikke vågner om natten og har brug for mindre søvn.

  • Undgå hyperventilation  – Hvis du sover med åben mund, betyder det automatisk, at vejrtrækning overstiger din krops behov. Denne hyperventilation skaber en ubalance mellem ilt og kuldioxid og giver anledning til iltmangel.
  • Holder munden lukket – At tape din mund om natten er en nem måde at sikre, at din mund er lukket, og at vejrtrækningen finder sted ind og ud gennem næsen. Uden store omkostninger får du åndedrættet til at arbejde for dig under søvn i stedet for imod dig.
  • Vågner udhvilet  – Næseåndedræt er det første skridt til gode vejrtrækningsvaner. Næses vejrtrækning, når du sover øger chancerne for, at din krop kan slappe af og få den hvile og restitution, den har brug for.
  • Giver en dyb søvn  – Rastløs søvn er almindelig blandt dem, der trækker vejret gennem munden om natten. Når vi opfatter trusler og farer, åbner vi automatisk munden. Det er en arvelig reaktion, der er forbundet med vores kamp / flyvning / frysesystem. For at få en dyb søvn skal vores kamp / fly / frysesystem gå ned på en lav flamme, hvilket vi opnår meget lettere, når munden er lukket.
  • Hvis du lider af tørre slimhinder i næse, svælg el. Mund kan dette afhjælpe af fugtigheden i kroppen ikke affugtes via munden.
  • Skal du op og tisse om natten ? så kan dette afhjælpe

 

Hurtige fakta

Materiale Nonvowen Rayon, fri for latex
Følsomhed Allergivenlig
CE-mærkning Sleep Tape er CE-mærket
1 strimmel 10 cm x 2,5 cm
Sovetape 1M 35 strimler (1 måneders forbrug)
Sleep Tape 5M 154 strimler (5 måneders forbrug)

 

Hvordan bliver det brugt?

Du synes måske, det lyder barbarisk eller får ubehag bare ved tanken om at lukke munden. Det er en ret almindelig reaktion, når du hører om det for første gang, hvilket er helt forståeligt. Vores vejrtrækning er grundlaget for vores liv, og hvis vejrtrækningen er truet, så er hele vores liv truet.

Hvis jeg ikke kan trække vejret frit gennem munden, får jeg ikke nok luft, tænker du måske – og føler, hvordan panikken kommer krybende. Ubehaget er normalt en mental blokering, og efter at have prøvet et kort stykke tid, opdager de fleste, at det er helt harmløst. Hvis du føler dig ubehagelig, skal du starte med at tape din mund i løbet af dagen, for eksempel 15 minutter foran tv’et i et par aftener for at vænne dig til den ændring, der finder sted i din krop. Når du føler dig sikker med båndet og det ændrede vejrtrækningsmønster, bliver det naturligt at prøve det næste trin med tape om natten.

  • Tape i længderetningen eller på tværs  – Sleep Tape kan påføres enten i længderetningen eller på tværs. Nogle brugere finder, at tapning i længderetningen, fra næsen ned til hagen, føles mindre skræmmende, da der er et hul på hver side, så det er hurtigt at fjerne båndet, hvis behovet opstår.
  • Vær vedholdende  – Når du vågner op, forbliver båndet muligvis ikke. Det er almindeligt for os at fjerne båndet under søvn den første, anden og måske tredje nat. Rådgivningen er at være vedholdende og fortsætte med at tape din mund. Tape i mindst en uge eller helst fire uger før evaluering.
  • Tape et stykke tid før sengetid  – Hvis du føler dig ubehagelig, kan du tape din mund et kvarter før sengetid, et par aftener for at vænne dig til det.
  • Få din partner til at tape også – Selvom den ikke har verdens største erotiske faktor, er det altid muligt at kramme først og derefter tape din mund. Nogle har valgt strategien med at vente på at tape deres mund, indtil deres partner falder i søvn. Men måske kan du også få din partner til at tape din mund?

 

 

Tips og råd

Nogle generelle tip, når det kommer til tapning af munden om natten.

  • Forbedre vejrtrækningen i løbet af dagen  – Hvis vejrtrækningen er stærkt svækket i løbet af dagen (gennem munden, hurtig, lav, arytmisk, fuld af gaben, suk, rasler, strenge og andre lyde, bevæger den øvre del af brystet sig, ofte tøs næse ) osv. er godt at arbejde med at forbedre vejrtrækningen i løbet af dagen. Når vi trækker vejret om dagen, trækker vi vejret om natten.
  • Tag det i trin – Du får ikke mangel på ilt ved at tape din mund og bare trække vejret gennem næsen. Tværtimod giver nasal vejrtrækning bedre iltning. Hvad der dog kan ske er, at overgangen fra mund til næse trækker vejret for hurtigt, næsten som om du aldrig har jogget før og går ud og løber i fuld fart – det tager ikke lang tid, før du får åndenød og bliver tvunget at stoppe eller sænke virkelig. Øv derfor at holde munden lukket så ofte som muligt i løbet af dagen.
  • Jeg bliver bange bare ved tanken om tapning  – Det er helt forståeligt, og hvis du bliver virkelig stresset bare ved tanken om at tape din mund om natten, så øv dig i alternativer. Start i stedet ved at tape din mund i løbet af dagen, for eksempel et kvarter foran tv’et et par aftener for at vænne sig til den forandring, der finder sted i kroppen. Når du føler dig sikker med tapen og det ændrede vejrtrækningsmønster, bliver det naturligt at prøve det næste trin med tapen om natten.

 

Anmeldelser

Der er endnu ikke nogle anmeldelser.

Vær den første til at anmelde “Sleep Tape 5M”

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *